EXCEL 2


                                     EXCEL 2




 - Excelde yazdığımız herhangi bir sayı veya numarayı sağ alt köşesinde aşağı çekersek aynı sayı çektiğimiz yere kadar her sütünda yazılır ve o çıkan sayıları sıralamak içinde altta gördüğümüz gibi kare kutucuğa tıklayarak doldurma serisine basıyoruz ve numaraları sıralamış oluyor.





- Eğer yazdığımız numaraları da toplamak istiyorsak formüller kısmından otomatik toplama tıklıyoruz ve toplamı seçiyor ve sayılarımızı toplamış oluyoruz.





Yazdığımız sayılarda herhangi ikisini çarpmak istiyorsak  yukardaki bölüme =C3*C7  *(çarpma işareti)  yaparsak istediğimiz 2 sayıyı veya daha fazla çarpmak istiyorsak daha fazla yazarak çarpabiliriz.





-Herhangi 2 sayıyı toplamak istiyorsak =TOPLA(C7+C9) sayıların bulunduğu yeri yazarak toplama işlemini kolayca yapıyoruz.






- Şimdide PARÇAAL komutu göstereceğim arkadaşlar mesela okul numaramızdaki okula kaç yılında başladığımızı göstermek istiyorum ilk önce formüller kısımdan metin kısmına giriyorum ve parçaal'a basıyorum.





- PARÇAAL kısmına girdikten sonra Metin kısmına c4 yazıyorum çünkü numaramız c4 satırında başlangıç sayısına numaramızın 3. rakamını seçiyorum çünkü 3. rakamda başlıyor başladığı yıl ve son olarak sayı karakterleri kısmına 2 yazıyorum 2 tane rakım olarak göstericek yılı






- Tamam'a bastığımızda 16 sayısını gördüğümüz gibi PARÇAAL komutu ile hangi yılda girdiğimizi almış olduk.

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »